•   tel. 95 765 73 15
  •   mail: sekretariat@zbsbank.sgb.pl

BFG

Depozyty zgromadzone w Zachodniopomorskim  Banku Spółdzielczym z/s w Choszcznie objęte są gwarancjami Bankowego Funduszu Gwarancyjnego (BFG).


Wysokość gwarancji
Gwarancjami Funduszu w 100% objęte są środki pieniężne do 100 000 euro.

 ARKUSZ INFORMACYJNY DLA DEPONENTÓW

 

Środowisko testowe – Sandbox

Dla potrzeb TPP (Third Party Provider) przygotowaliśmy i uruchomiliśmy środowisko testowe Sandbox (w tym wsparcie) służące do testowania połączenia i funkcjonalności, aby umożliwić posiadającym zezwolenie dostawcom świadczącym usługę inicjowania płatności, dostawcom usług płatniczych wydającym instrumenty płatnicze oparte na karcie i dostawcom świadczącym usługę dostępu do informacji o rachunku lub dostawcom usług płatniczych, którzy złożyli wniosek o stosowne zezwolenie, przetestowanie ich oprogramowania i aplikacji wykorzystywanych do oferowania usług płatniczych użytkownikom.

 

Dostęp do środowiska testowego mogą mieć tylko uprawnione podmioty TPP. Dlatego w razie zainteresowania dostępem prosimy o przesłanie wypełnionego formularza zamówienia.

Formularz zamówienia

Po dokonaniu pozytywnej weryfikacji uprawnień TPP udostępnimy adres Sandobox.

Środowisko produkcyjne

Od dnia 14 września 2019 r. Zachodniopomorski Bank Spółdzielczy, wypełniając obowiązek dyrektywy PSD2 udostępnia środowisko produkcyjne (w tym wsparcie) służące do produkcyjnego połączenia aby umożliwić posiadającym zezwolenie dostawcom (TPP) korzystanie z interfejsów on-line do systemu bankowości internetowej Banku.

Dostęp do środowiska produkcyjnego mogą uzyskać wyłącznie uprawnione podmioty, które posiadają zezwolenie na świadczenie następujących usług płatniczych:

  • inicjowanie transakcji płatniczych,
  • dostęp do informacji o rachunku/rachunkach oraz
  • potwierdzanie dostępności na rachunku/rachunkach kwoty niezbędnej do wykonania transakcji płatniczej dostawcom wydającym instrumenty płatnicze oparte na karcie płatniczej.

W razie zainteresowania dostępem prosimy o przesłanie wypełnionego formularza.

Formularz zamówienia

Po dokonaniu pozytywnej weryfikacji uprawnień TPP udzielony zostanie dostęp do środowiska produkcyjnego.

Dokumentacja interfejsu

Przygotowany przez nas interfejs spełnia wymagania dyrektywy PSD2. Udostępniony interfejs umożliwia dostęp do rachunków płatniczych, weryfikację dostępności środków i inicjowanie transakcji uprawionym do tego podmiotom TPP.

Wybrany przez nas standard interfejsu to PolishAPI wersja 2.1.1.

 

Informacje ogólne dotyczące dokumentacji technicznej interfejsu

Interfejs API utworzony został zgodnie z Dyrektywą dotyczącą usług płatniczych (PSD2). Jego celem jest udostępnienie bezpiecznego oraz łatwego w użyciu zestawu danych klientów Banku posiadających dostęp do usług bakowości elektronicznej na potrzeby świadczenia usług finansowych wskazanych w Dyrektywie PDS2.

Interfejs Banku jest zgodny z standardem PolishAPI opracowanym przez Związek Banków Polskich celem implementacji Dyrektywy PSD2.

Interfejs API został zbudowany zgodnie z najnowszymi standardami technologicznymi, z wykorzystaniem mechanizmów REST, OAuth2, JSON oraz bezpiecznego podpisu elektronicznego eIDAS.

Interfejs udostępnia zestaw usług służących do uwierzytelniania, autoryzacji, zarządzania zgodami.

Implementacja umożliwia korzystanie z danych na potrzeby usług:

  • AIS (Account Information Service) – usługa dostępu do informacji o rachunku,
  • PIS (Payment Initiation Service) – usługa inicjowania transakcji płatniczej,
  • CAF (Confirmation of the Availability of Funds) – usługa potwierdzania dostępności na rachunku płatniczym płatnika kwoty niezbędnej do wykonania transakcji płatniczej.

Interfejs udostępniony jest dla wszystkich certyfikowanych podmiotów określanych, jako TPP (Third Party Provider) – uprawnionych do dostępu do usług finansowych na podstawie zgód wydanych przez Klienta.

 

Lista usług

AUTH   AIS   CAF   PIS
authorizationCode   deleteConsent   getConfirmationOfFunds   bundle
authorize   getAccount       cancelPayments
token   getAccounts       cancelRecurringPayment
    getHolds       domestic
    getTransactionDetail       EEA
    getTransactionsCancelled       getBundle
    getTransactionsDone       getPayment
    getTransactionsPending       getRecurringPayment
    getTransactionsRejected       nonEEA
    getTransactionsScheduled       recurring
            tax


Dokumentacja techniczna interfejsu

W celu uzyskania dokumentacji technicznej prosimy o kontakt poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zamówienia:

Formularz zamówienia

Po pozytywnej weryfikacji uprawnień TPP, bezpłatnie udostępnimy dokumentację techniczną interfejsu.

Nowe zasady logowania i autoryzacji transakcji

Nowe metody logowania, autoryzacji transakcji i ułatwienia – czyli wszystko co warto wiedzieć, aby bezpiecznie korzystać ze swojego konta w banku po 14 września 2019 r.

 

Nowa metoda logowania do Bankowości Internetowej

Po wpisaniu loginu i hasła poprosimy Cię potwierdzenie logowania kodem SMS lub mobilnym tokenem.

 

Nowe zasady autoryzacji transakcji wykonywanych kartami płatniczymi

Częściej będziesz potwierdzać transakcje zbliżeniowe kodem PIN. Możemy poprosić Cię o potwierdzenie kodem PIN niektórych transakcji zbliżeniowych poniżej 50 zł. Zasady dla płatności powyżej 50 zł się nie zmieniają. Dotyczy to zarówno transakcji dokonywanych tradycyjną kartą płatniczą jak i tych dokonywanych z wykorzystaniem aplikacji Portfel SGB i  Google Pay.

 

Zmiany, które wprowadzamy dla Twojej wygody

1. Nowa Bankowość Internetowa
Dla Twojej wygody zmieniliśmy wygląd bankowości internetowej. Będzie nie tylko bezpieczniej, ale też wygodniej i bardziej przejrzyście.

 

2. Prostszy sposób korzystanie z mobilnego Tokena SGB
Znosimy konieczność potwierdzania każdej operacji kodem PIN. Sposób logowania do aplikacji się nie zmieni.

 

Raporty

Co kwartał będziemy publikować aktualne raporty wydajnościowe dotyczące środowisk dla TPP oraz bankowości elektronicznej, z której korzystają nasi klienci.

Informacje serwisowe

Zgłoszenia problemów z dostępnością lub nieprawidłowego działania interfejsu

Dbając o wysoką jakość świadczonych usług, dokładamy wszelkich starań aby oferować usługi na najwyższym poziomie. Jeśli na etapie testów integracyjnych wystąpią przeszkody uniemożliwiające prowadzenie testów – prosimy o przekazanie informacji w tym temacie. Bank dołoży wszelkich starań, aby rozwiązać zaistniałe problemy.

W celu zgłoszenia zidentyfikowanych problemów prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia problemu:

Formularz zgłoszenia problemu

Na przesłane zgłoszenie odpowiemy w najszybszym możliwym terminie, po uprzedniej weryfikacji uprawień TPP.

 

Przerwy serwisowe

Nasze systemy bankowości elektronicznej, środowisko testowe Sandbox, a od 14 września 2019 r. również produkcyjny interfejs PSD2 naszego Banku wymagają cyklicznych prac serwisowych. Wiążę się to z krótkim brakiem dostępu do danych zarówno dla TPP jak i naszych Klientów. Informację o planowanych przerwach serwisowych będziemy publikować na tej stronie z wyprzedzeniem.

Formularz kontaktowy

 Na większość wiadomości odpowiadamy w ciągu 60 minut. W wyjątkowych przypadkach czas otrzymania odpowiedzi może się wydłużyć do 24 godzin.

 Dbaj o bezpieczeństwo i chroń swoje dane. W treści wiadomości nie podawaj takich danych jak: PIN, hasło, identyfikator, PESEL, numery kart.

Warning! JavaScript must be enabled for this form to work properly.

Napisz do nas

 

Wysyłając formularz kontaktowy otrzymasz kopię wiadomości na podaną skrzynkę e-mail. Dbamy o bezpieczeństwo danych poufnych, dlatego nie udzielamy odpowiedzi na zadane przez Ciebie pytania, które dotyczą Twoich danych osobowych i finansowych. Zapoznaj się z Polityką Przetwarzania Danych. Pamiętaj, że masz prawo do usunięcia podanych nam w formularzu danych osobowych. Aby z niego skorzystać kliknij tutaj.

Placówki

Placówki ZBS

Bankomaty

Bankomaty ZBS 

 

Kursy Walut

Sprawdź aktualne kursy walut

 

Western Union

Informacje o WESTERN UNION